نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 55
نویسنده پیام
roham آفلاین

کاربر حرفه ای
ارسال‌ها : 4105
عضویت: 18 /5 /1391
سن: 17
تشکرها : 1866
تشکر شده : 811
"جیگر" و مسئله‌ای به‌نام‌ بودن یا نبودن!
حاشیه‌های حذف یکی از کاراکترهای مجموعه "کلاه قرمزی" همچنان ادامه دارد و هرچند هنوز مرجع خبر و حتی صحت و سقم آن مشخص نیست، تحلیل و رویکرد رسانه‌های مختلف به این خبر جالب توجه است.

درست دو روز است "جیگر"؛ الاغی که به‌عنوان یکی از شخصیت‌های این مجموعه تلویزیونی "کلاه قرمزی" در نوروز 91 رونمایی شد، خودش را در سرفصل اخبار داخلی و حتی بعضاً خارجی جای داده‌است.

موضوع از جایی آغاز شد که شبکه‌های نمایش و جام جم به بازپخش این برنامه پرداختند و نکته‌ای که در این بازپخش جلب توجه می‌کرد، عدم حضور این الاغ محبوب با تکه کلام "گفتم یا نگفتم" بود. همین موضوع باعث شد خبر ممنوع‌التصویر شدن این شخصیت عروسکی مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

البته بیشتر به نظر می‌رسد این موضوع یک حرکت رسانه‌ای برای حساسیت‌سنجی مخاطبان نسبت به این مجموعه باشد چراکه با وجود صحت خبر عدم نمایش این شخصیت در بازپخش‌ها، حمید مدرسی تهیه‌کننده مجموعه نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی و علی زارعان مدیر گروه کودک شبکه دو سیما هم موضوع را از اساس تکذیب کرده است.

در این مورد البته مسئولان شبکه جام‌جم اعم از مدیر گروه کودک، مدیر شبکه و مدیر روابط عمومی آن حاضر به ارائه توضیح درباره چرایی نبود این کاراکتر در قسمت‌های پخش شده از این شبکه نشدند.

نبود جیگر چه تأثیری در "کلاه قرمزی" دارد؟

با این حال همواره این موضوعات را می‌توان از دیدگاه منتقدان نیز مورد بررسی قرار دارد. در این زمینه جبار آذین مدرس و منتقد سینما و تلویزیون به خبرنگار مهر گفت: به نظر من در وهله اول باید سنجید بودن یا نبودن این شخصیت تأثیری در سرنوشت "کلاه قرمزی" در سینمای ایران و میزان موفقیت اکران فیلم و نمایش تلویزیونی آن دارد یا نه؟ در واقع آیا حضور این کاراکتر باعث رشد "کلاه قرمزی" می‌شود و اگر نباشد به آن لطمه می‌زند یا خیر؟

وی افزود: همواره در هر زمینه و موضوعی مسائل حاشیه‌ای وجود دارد و پرداخت و مکث زیاد روی این مسائل حاشیه‌زا است و نه تنها باعث نمی‌شود رقم فروش "کلاه قرمزی" افزایشی داشته باشد، بلکه صرفا چند روزی چاشنی رسانه‌های زرد است.

این منتقد تمرکز بر روی این قضایا را به منزله هدر دادن سرمایه و وقت معرفی کرد و گفت: مسئولان سیما و سینما باید به سلیقه‌ها و عقاید مردم احترام بگذارند و تولیداتشان تأمین‌کننده این سلیقه‌ها باشد.

وی با رد تحلیل برخی رسانه‌ها مبنی‌بر راه انداختن این جریان رسانه‌ای از سوی خود صداوسیمایی‌ها، یادآور شد: مدیران و برنامه‌سازان سیما نیازی به این ترفندها ندارند و بارها ثابت کرده‌اند طبق سلیقه خود عمل می‌کنند. همانطور که اکنون در تلویزیون شاهد پخش سریال "افسانه دونگ‌یی" هستیم که به قدری در داستان آن تغییر داده شده که با مجموعه اصلی مشابهت و نزدیکی ندارد! از طرفی برخی مجریان صدا و سیما نیز به راحتی و بدون هیچ توجیهی کنار گذاشته می‌شوند.

آذین تصریح کرد: به همین دلیل تنها نکته، احترام به مخاطب و مدنظر قرار دادن سلایق آنها است و رسانه‌ها باید از تمرکز بر این حاشیه‌پردازی‌ها اجتناب کنند.

امضای کاربر :


شب خوابيـــــدم تو تختـــــــم هي قلت ميــــــــخورم...

بعد گوشيـــــــمو بر ميــــــــدارم مينويســــــــم

"خوابــــــــم نميبــــــــــره..." سرد ميشـــــــم... بغض ميکنـــــــــم...

ميبينــــــــــــم هيچکســـــــو ندارم که واسش اينو بفرستـــــــــــم...

تــــــــنهايي سختــــــــه...خيــــــــلي
پنجشنبه 09 شهریور 1391 - 23:11
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
setareh آفلاین


کاربر حرفه ای
ارسال‌ها : 2832
عضویت: 17 /5 /1391
سن: 22
تشکرها : 382
تشکر شده : 1120
"جیگر" و مسئله‌ای به‌نام‌ بودن یا نبودن!
باید باشه...

امضای کاربر : انکه میروند نمیفهمد اما انکه بدرقه میکند خوب میداند کاسه ی اب معجزه نمیکند.
جمعه 10 شهریور 1391 - 00:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از setareh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: roham /
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group